...

Akademik Performans İzleme ve Değerlendirme Koordinatörlüğü

SCImago

SCIMAGO Kurum Sıralaması (SIR), araştırma performansına, inovasyon çıktılarına ve web görünürlükleriyle ölçülen toplumsal etkiye dayalı olarak üç farklı gösterge grubunu birleştiren bir bileşik gösterge tarafından sıralanan akademik ve araştırma ile ilgili kurumların bir sınıflandırmasıdır.

Sıralama için hesaplama, sıralamanın yayınlanmasından iki yıl önce sona eren beş yıllık bir süre boyunca elde edilen sonuçlardan her yıl oluşturulur. Örneğin, seçilen yayın yılı 2021 ise, kullanılan sonuçlar 2015-2019 beş yıllık dönemine ait sonuçlardır. Tek istisna, yalnızca geçen yıl için hesaplanan web göstergeleri durumudur. Dahil edilme kriteri, kurumların seçilen dönemin son yılında SCOPUS veri tabanında yer alan en az 100 eseri yayınlamış olmalarıdır. İnovasyon göstergeleri için kullanılan bilgi kaynağı PATSTAT veri tabanıdır. Web görünürlüğü göstergeleri için kullanılan bilgi kaynakları Google ve Ahrefs'tir. Unpaywall veritabanı, Açık Erişim belgelerini tanımlamak için kullanılır. Toplumsal Faktör için PlumX metriklerinden ve Mendeley'den gelen altmetrikler kullanılır.

Aşağıdaki veriler, son yıllardaki bilimsel performans hakkında hızlı bir okuma sağlar. Araştırma sıralaması, kurumun araştırma çıktısının hacmini, etkisini ve kalitesini ifade eder. İnovasyon sıralaması, kurumun patent başvuru sayısı ve araştırma çıktılarının patentlerden aldığı atıflar üzerinden hesaplanır. Son olarak, toplumsal sıralama, kurumun web sitesinin sayfa sayısına ve sosyal ağlardan gelen geri bağlantı ve bahsetme sayısına dayanmaktadır.

FACTOR

INDICATOR

WEIGHT

Research (50%)

Normalized Impact (NI)

13%

Excellence with Leadership (EwL)

8%

Output (O)

8%

Scientific Leadership (L)

5%

Not Own Journals (NotOJ)

3%

Own Journals (OJ)

3%

Excellence (Exc)

2%

High Quality Publications (Q1)

2%

International Collaboration (IC)

2%

Open Access (OA)

2%

Scientific Talent Pool (STP)

2%

Innovation (30%)

Innovative Knowledge (IK)

10%

Patents (PT)

10%

Technological Impact (TI)

10%

Societal (20%)

Altmetrics (AM)

10%

Inbound Links (BN)

5%

Web Size (WS)

5%